۱۳۸۸/۰۳/۲۳

عبور از فيلترينگ اينترنت

روشهاي متعددی براي عبور از فيلترينگ اينترنت وجود دارد که از آن میان می توان به "ابزارهاي نرم‌افزاري" و "گذرگاههاي حفاظت‌شده" اشاره کرد. در مجموع، روشهاي دور زدن (circumvention) نامي است که به آنها اطلاق مي‌شود، و از يك شيوه ساده تا برنامه‌هاي پيچيده را دربرمي‌گيرد. براي نمونه برخي مواقع به جاي تلاش براي دسترسي مستقيم به يك وب سایت ممنوع، مي‌توان كپي ذخيره شده آن در يك موتور جستجو را باز كرد.





فراهم‌كنندگان دور زدن

فراهم‌كنندگان دورزدن اشخاص و سازمانهايي هستند كه روشهايي را براي اجتناب از فيلترهاي اينترنتي تهيه مي‌كنند. آنها مي‌توانند سازمانهاي تجاري بزرگي باشند كه در قبال دريافت مبالغي خدمات دور زدن را ارايه مي‌كنند و يا اشخاص و سازمانهايي باشند كه اين خدمات را مجاني ارايه مي‌كنند. فراهم‌كنندگان دور زدن نرم‌افزاري را روي كامپيوتري كه در يك محل بلوكه نشده قرار دارد نصب مي‌كنند و سپس اتصال كامپيوترهايي را كه دسترسي اينترنت آنها در محلهاي بلوكه شده است با اين كامپيوتر برقرار مي‌كنند.


كاربران دور زدن

كاربران دور زدن افراد و سازمانهايي هستند كه با استفاده از فناوريهاي دور زدن از فيلترينگ اينترنت عبور مي‌كنند و معمولا كساني هستند كه مي‌خواهند به اطلاعات محلهاي محدود شده دسترسي داشته باشند و يا اطلاعاتي به اين محلها بفرستند. براي نمونه بيشتر كاربران اينترنت مي‌خواهند هويت و فعاليتهاي شخصي خود را مخفي نگاه دارند. همچنين آنها مي‌خواهند از كساني كه اينترنت را محدود مي‌كنند اجتناب كنند – كساني همچون والدين سخت‌گير، كارفرما، صاحب حق مالكيت، مجري قانون، يا سانسور دولتي.

برگرفته از sesawe

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر