۱۳۸۹/۰۱/۱۱

فیلترشکنهای امروز

فیلتر شکنهای مرکز پخش برای عبور از فیلتر اینترنت در ایران+ فیلتر شکن رادیو فردا

https://mizesabz.com/fa/

http://googleann2.co.cc/

http://www.rocketnow.info/

https://classwork101.com/

http://redroadcove.com/

http://mifd.info/

https://freethewww.com/

http://taylor-lautner.co.cc/index.php

http://schooltunnel.net/

http://interblocker.co.cc/

https://noneedhallpass.com/

http://amazefree.info/

http://hellointernet.co.tv/

https://fi.polynesia.com.ru/pn/

https://mizeabi.com/fa/

http://www.7daili.com/

https://daftarezard.com/fa/

http://googleann.com/a/index.php

http://www.infomoneytree.com/

http://pro2010.fileave.com/

http://hidemytrace.tk/

http://examupset.info/

http://www.midball.com/

http://careonly.info/

http://ipmasks.info/

http://www.this-one-is-fast-and-it-works.co.cc/

http://cowspy.com/

https://darezard.com/fa/

https://homeworkrest.com/

http://www.helpmehide.com/

http://www.amazeall.info/

http://studywide.info/

http://studywild.info/

http://1side.info/

https://myteacherisdumb.com/

https://mizeghermaz.com/fa/

http://hideoutonline.net/

http://cosmosproxy.co.cc/

http://spammerknight.co.cc/

http://www.undetectedsurfing.co.cc/

http://mathswork.info/

http://hot-surf.co.cc/

http://oo0.faq101.net/

http://www.ipshade.org/

https://mizeabi.com/fa/

۱۳۸۹/۰۱/۰۹

دانلود ورژن جدید برنامه Ultrasurf برای عبور از فیلتر


ورژن جدید برنامه UltraSurf جهت دور زدن فیلترینگ و مخفی کردن IP Address که از لحاظ عملکرد شباهت زیادی به نرم افزار CProxy دارد با این تفاوت که این نرم افزار از پروکسی ناشناس استفاده می کند و به سروری در کشور آمریکا متصل می شود! این نرم افزار هم اکنون روی بیشتر ISPها فعال است.
برای دانلود برنامه Ultrasurf 995 اینجا را کلیک کنید

۱۳۸۹/۰۱/۰۷

فیلترشکنهای امروز

فیلتر شکنهای مرکز پخش برای عبور از فیلتر اینترنت در ایران



۱۳۸۹/۰۱/۰۱

فیلتر شکنهای امروز

فیلتر شکنهای مرکز پخش برای عبور از فیلتر اینترنت در ایران

https://mizeghermaz.com/fa/

http://hideoutonline.net/

http://cosmosproxy.co.cc/

http://spammerknight.co.cc/

http://www.undetectedsurfing.co.cc/

http://mathswork.info/

http://hot-surf.co.cc/

http://oo0.faq101.net/

http://www.ipshade.org/

https://mizeabi.com/fa/

http://pro2010.fileave.com/

http://jumpfromschool.info/

http://www.work-surf.info/

http://02012.info/

https://mofreetime.com/

http://hideouthere5.info/

http://1enter.info/

http://www.patchfind.info/

http://studywide.info/

http://www.diglet.org/

http://cloakfb.info/

https://daftareghermez.com/fa/

http://studywet.info/

http://www.thegobclan.com/

http://www.rocketall.info/

http://adinterim.info/

http://examtired.info/

https://sandaliehsiah.com/fa/

https://daftareabi.com/fa/

http://www.thnkx.info/

http://www.studyingcenter.info/

http://www.hestudy.info/

http://lix.in/-7b72f5

http://www.patchhere.info/

http://surf.newipnow.com/

https://myteacherisdumb.com/

http://pro2010.fileave.com/


۱۳۸۸/۱۲/۲۹

نیویورک تایمز: جنگ سایبری با دولت ایران

مردمک : نیویوک تایمز پنج‌شنبه، ۱۸ مارس، در مقاله‌ای به موضوع جنگ سایبری در ایران پرداخته و لزوم کمک به مخالفان دولت این کشور برای دسترسی بیشتر به نرم‌افزار و سخت‌افزارهای رایانه‌ای در جهت جریان آزاد اطلاعات و اخبار را مطرح کرده‌است.

نازیلا فتحی،‌ نویسنده این مقاله با اشاره به تصمیم جدید دولت آمریکا مبنی بر برداشتن تحریم خدمات مختلف آن‌لاین، آن‌ها را برای مخالفان ایران کافی نمی‌داند.

به نظر او هنوز راه‌ درازی درپیش روی فعالانی است که هدفشان برداشتن همه محدودیت‌های خدمات اینترنتی است، خدماتی که به نظر رهبران مخالفان برای ادامه ارتباط باز حیاتی هستند.

در ماه‌های اخیر دولت ایران جنگ سایبری را علیه مخالفان، با هدف حذف تقریبا همه منابع خبری و اطلاعاتی مستقل و بستن خدمات شبکه‌های اجتماعی رایانه‌ای، به راه انداخته است.

نویسنده مقاله هدف اولیه تحریم آنلاین ایران را محدود کردن توانایی ایران در توسعه تکنولوژی هسته‌ای می‌داند، خدماتی که امکان استفاده از نرم‌افزارهای رایگان رایانه‌ای نظیر گفت‌وگو از طریق گوگل یا یاهو فراهم می‌کنند. اما فعالان اجتماعی می‌گویند این امر نهایتا منجر به فشار بیشتر روی مردم شده‌است.

علی‌اکبر موسوی خوئینی‌ها عضو سابق مجلس ایران که در حال حاضر در واشنگتن بسر می‌برد این سیاست را «ضد و نقیض» می‌خواند.

در این مقاله آمده‌است که این تصمیم جدید دولت آمریکا، کاربران ایرانی را قادر می‌سازد تا آخرین نرم‌افزارها را روی کامپیوتر خود نصب کند تا تلاش‌های دولت را برای بستن وب‌سایت‌ها شکست دهند و استفاده از کپی‌های این برنامه‌ها را که آسان‌تر توسط دولت هک می‌شوند را به پایان برند.

اما مخالفان می‌گویند آن‌ها هنوز هم کمک بیشتری نیاز دارند تا از موانع اطلاعاتی دولت عبور کنند.
مهدی یحیی‌نژاد، پایه‌گذار «بالاترین» که یکی از بزرگترین وب‌سایت‌های فارسی‌زبان است و مرکز آن در آمریکاست، جمهوری اسلامی را در محدودکردن دسترسی مردم به این منابع «بسیار کارا» توصیف می‌کند.

او براین باور است که ایرانی‌ها هنوز هم به کمک بیشتر نیاز دارند تا ۵۰ درصد آن‌ها بتوانند مستقل از رسانه‌های تحت‌کنترل حکومت به منابع خبری دسترسی داشته‌باشند.

به نوشته نیویورک‌ تایمز در سال گذشته وب‌سایت‌ها، شبکه‌های اجتماعی و تلویزیون‌های ماهواره‌ای منابع اصلی خبری و ابزارهایی برای سازماندهی و تحرک مردم شده‌بودند. مخالفان از این طریق اخبار مربوط به تظاهرات و ویدئوهای مربوط به استفاده نیروهای امنیتی از خشونت نسبت به معترضان را منتشر می‌کردند.

اما سردمداران حاکم در ایران با درک اهمیت این ابزارهای شبکه‌ای تلاش‌هایی را برای حذف آن‌ها آغازکردند.

در ماه دسامبر سال ۲۰۰۹ «ارتش سایبری» ایران به توییتر که اصلی‌ترین ابزار ارتباطی برای مخالفان بود حمله‌ کرد. حمله‌کنندگان، کاربران توییتر را به صفحه‌ای می‌بردند که نوشته‌بود:«این صفحه به‌وسیله ارتش سایبری ایران هک‌شده‌است.»

در ماه‌های اخیر دولت ایران سرعت اینترنت را به شدت کاهش داده‌است به طوریکه حتی کاربران نمی‌توانند ساده‌ترین عملیات مانند خواندن ای‌میل‌های خود را انجام دهند. تقریبا فرستادن ویدیو غیرممکن شده‌است و بسیاری از وب‌سایت‌های مخالفان بسته‌شده‌اند. دولت نیز روی کانال‌های ماهواره‌های خبری، مانند صدای فارسی بی‌بی‌سی و آمریکا که میلیون‌ها بیننده داشتند، پارازیت انداخته‌است.

نیویورک‌ تایمز به دستگیری بسیاری از کارشناسان سایبری در ماه‌های اخیر، که به‌خاطر فرستادن پیام‌های سیاسی از طریق ای‌میل به زندان افکنده‌شده‌اند، اشاره می‌کند و ادامه می‌دهد برخی از آن‌ها به محاربه متهم شده‌اند‌، اتهامی که مجازات اعدام دربردارد.

این روزنامه آمریکایی از قول خبرگزاری فارس گزارش کرده‌است که در ماه جاری پارلمان ایران ۵۰۰ میلیون دلار بودجه برای جنگ سایبری تخصیص داده‌است.

نیویورک تایمز در ادامه می نویسد که مخالفان هم سعی‌کرده‌اند تا با نرم‌افزارهای طراحی شده با محدودیت‌ها مبارزه کنند اما پس از کاهش سرعت اینترنت این امر عملی نیست.

رهبران مخالفان، به نقل از این روزنامه، خواهان دسترسی به سخت‌افزارهای اینترنتی و خدمات اینترنتی ماهواره‌ای با سرعت بالا هستند که به نظر کارشناسان اعمال پارازیت روی آن‌ها با دشواری بیشتر مواجه است.

این خدمت سخت‌افزاری از سوی شرکت آمریکایی «خدمات جهانی هاگز» قابل دسترسی است که در اروپا و خاورمیانه عرضه می‌شود اما مقامات این شرکت می‌گویند تا زمانی که تحریم‌ها برداشته نشود نمی‌توانند اجازه دهند کاربران ماهواره‌ای خدماتی به ایرانی‌ها ارائه‌دهند.

پارازیت خلاف قوانین بین‌المللی است

ایران خود دارای هیچ ماهواره ارتباطی نیست و برای پخش همه کانال‌های محلی خود به انگلیسی، فارسی یا عربی وابسته به شرکت‌های خارجی است. پارازیت اعمال شده از سوی ایران روی بی‌بی‌سی و صدای آمریکا تخلف از قوانین بین‌المللی محسوب می‌‌شود.

صادق صبا مدیر تلویزیون فارسی‌زبان بی‌بی‌سی در این زمینه بر این باور است که این عمل دولت ایران می‌تواند موجب هرج‌ومرج در نظم ماهواره‌‌ای شود به‌خصوص اگر سایر کشورها هم به این اقدام دست زنند.

پس از انداختن پارازیت روی بی‌بی‌سی و صدای آمریکا در ماه دسامبر سال قبل توسط دولت ایران شرکت فرانسوی یوتل‌ست خدمات خود را روی یکی از ماهواره‌های هات‌برد دو برابر کرد. این ماهواره پیشرفته در مقابل پارازیت مقاوم است اما ایرانیان ملزم می‌شوند تا وسایل جدیدی برای استفاده از آن خریداری کنند که هم غیرقانونی است و هم کمیاب.

نیویورک تایمز در انتهای مقاله خود با تاکید بر این‌که بیشتر مخالفان دولت ایران روی تکنیک‌های مبارزه با دولت کار می‌کنند می‌نویسد که برخی نیز مبارزه را در معنای گسترده‌تر تعبیر می‌کنند.

آقای خوئینی‌ها که متفکر مهمان دانشگاه استانفورد است می‌گوید:«موضوع، جنبش سبز مخالفان در ایران نیست. موضوع، مردم‌سالاری است و این که وقتی مردم به اطلاعات دسترسی داشته باشند می‌توانند انتخابی خردمندانه کنند. اگر مردم به اطلاعات آزاد دسترسی داشته‌باشند، هیچ‌کس حتی رهبران کنونی مخالف نمی‌توانند جنبش مردم را از آنان بربایند آن‌طور که اسلام‌گراها در انقلاب ۱۹۷۹ کردند.»

۱۳۸۸/۱۲/۲۸

راهکارهای مبارزه با کنترل ایمیل که رژيم ادعا میکند


ایران پرس نیوز: سرکرده نیروی انتظامی رژیم روز جمعه گفته است که از این پس ایمیل های کاربران اینترنت در ایران کنترل می شود و با افرادی که از طریق ایمیل دیگران را تشویق به حضور در تجمعات می کنند، برخورد خواهد شد.

اول باید متذکر شد که دسترسی به ایمیل یک شخص و خواندن اطلاعات آن کاری بسیار دشوار، وقت گیر و پرهزینه است که امروزه تنها برای ردگیری افراد خاص و گردانندگان باندهای بزرگ تبهکار و اعضای گروههای تروریستی توسط سرویس های امنیتی برخی کشورها بکار گرفته میشود و در هیچ کجای جهان هیچ دولتی نمیتواند ایمیل تمامی شهروندان را کنترل کرده و آنها را زیر نظر بگیرد.

باید توجه داشت که کاربران اینترنت در ایران از سوی منابع دولتی دستکم 21 میلیون نفر اعلام شده اند و کافیست تجسم کنیم که فقط نیمی از آنها روزانه تنها یک ایمیل میفرستند. اگر فرض کنیم که حکومت به همه ایمیلها دسترسی دارد –که فرضی محال است- آیا میدانید که رژيم برای کنترل این ده میلیون ایمیل اگر برای دسترسی و خواندن هر ایمیل تنها چهار دقیقه وقت بخواهد –که باز هم فرضی محال است- به دستکم 83 هزار نیروی متخصص که روزانه هشت ساعت کار کنند نیاز خواهد داشت؟

گذشته از این تاکنون ثابت شده که رژیم با روشهای بسیار پیش پا افتاده و ابتدایی مانند دستگیری و شکنجه به اطلاعات اینترنتی برخی افراد دست پیدا کرده و سپس بدروغ ادعا می کند که از تکنولوژی های پیشرفته استفاده کرده که این تنها برای ایجاد هراس در بین کاربران اینترنتی است.

بنابراین سخنان دست اندرکاران رژيم در زمینه کنترل ایمیل تمامی شهروندان تنها بلوفی بیش نیست که برای ترساندن مردم است و از نظر عملی غیر ممکن میباشد.

از دیگر سو برای مقابله با اقدامات رژیم در این زمینه، توجه به نکته های فنی زیر لازم و ضروی است که با دانستن آنها امنیت خود و دوستانتان را میتوانید افزایش دهید:


جابجایی اطلاعات روی اینترنت
پیش از هر چیز باید دانست که اطلاعات روی اینترنت به دو شکل رمزگذاری و ساده رد و بدل میشوند.

معمولا آدرس وب سایتها با پروتوکول http آغاز میشوند که به معنای "پروتوکول جابجایی متن" است. اطلاعاتی که شما با این سایتها رد و بدل میکنید بصورت ساده منتقل میشود و در تمامی مسیر بین کامپیوتر شما تا کامپیوتر مقصد (یعنی همان سایت) با کمک برخی ابزارهای نرم افزاری توسط آی اس پی ها یا منابع دولتی قابل ردیابی، دیدن و خواندن هستند. امروزه از این پروتوکول برای ردوبدل اطلاعات کم ارزش و محتوای سایتهای اینترنتی استفاده میشود.

از دیگر سو شاید با سایتهایی برخورد کرده باشید که آدرس آنها با https آغاز شده اند. این پروتوکول به معنای "پروتوکول جابجایی متن به روش امن" است به این معنا که تمامی اطلاعاتی که شما از کامپیوتر مبدا دریافت میکنید بر اساس الگوهای پیچیده رمزنگاری شده و به کامپیوتر شما میرسد و در کامپیوتر شما این اطلاعات رمزگشایی میگردند و اطلاعات به شما نمایش داده میشود.

کامپیوتر شما نیز بر اساس همان الگو اطلاعات را رمزنگاری کرده و به کامپیوتر مقصد میفرستد و اطلاعات در کامپیوتر مقصد رمزگشایی شده و استفاده میشوند.

این اطلاعات در تمامی مسیر بین کامپیوتر شما و کامپیوتر مقصد رمزنگاری شده و امن است و محتوای آن به هیچ وجه در بین راه توسط هیچ کس قابل خواندن نمیباشد.

با توجه به تعریفهای بالا حالا بسادگی میتوانید اینگونه سایتها را تشخیص داده و امنیت اطلاعات خود را کنترل کنید. یعنی اگر آدرس اینترنتی سایتی با https آغاز شده باشد رد و بدل اطلاعات امن است و کسی در بین راه به آن دسترسی نخواهد داشت.


چه سایتی برای رد و بدل کردن ایمیل امن است
هم اکنون تنها سایت ایمیل رایگان که اطلاعات شما را روی پروتوکول امن https رد و بدل میکند سایت جی میل میباشد که به گوگل مربوط است.

چند روزی است که جی میل بصورت پیش فرض محتوای ایمیلها را روی پروتوکول امن منتقل میکند، در گذشته شما بایستی بصورت دستی در جی میل این درخواست را انجام میدادید. برای اینکه این کار را بصورت دستی انجام دهید باید وارد بخش تنظیمات در جی میل شده و گزینه ای که نوشته Browser connection: Always use https را فعال کنید.

یاهو و هات میل و سایر ایمیلهای رایگان چنین خدماتی را پشتیبانی نمیکنند، بنابراین برای اینکه خیال شما آسوده باشد به شما پیشنهاد میکنیم از همین امروز یک آدرس جی میل جداگانه برای خودتان باز کنید و برای رد و بدل کردن ایمیلهایی که میخواهید رژیم از محتوای آن سردرنیاورد از آن استفاده کنید و از ایمیل شخصی یا محل کار خود برای این منظور استفاده نکنید.


ترفندهایی برای افزایش امنیت
از نام یا نام خانوادگی یا سایر مشخصاتی که بتوان از روی آن به شما دسترسی پیدا کرد برای درست کردن آدرس ایمیل خود استفاده نکنید برای نمونه همگان با دیدن آدرس ایمیل ali_rezazadeh_1985@gmail.com صاحب و احتمالا سال تولد او را میتوانند حدس بزنند، آدرس ایمیلی که برای پخش خبرها یا دریافت خبر استفاده میکنید نباید اثری از شخصیت واقعی شما داشته باشد، همچنین بهتر است مانند آدرس seyed_ali_cholagh@gmail.com شک برانگیز هم نباشد.

هرچند اطلاعاتی که شما رد و بدل میکنید کاملا امن است ولی شاید یکی از گیرندگان پیام شما بصورتی غیرمسئولانه و بدون پاک کردن نام شما پیام تان را به صدها یا هزاران نفر بفرستند و آنموقع ممکن است شما لو بروید.

نکته دوم اینکه برای فرستادن یک پیام ایمیل به گروهی از کاربران آدرس آنها را در بخش To نگذارید زیرا تمامی کسانی که ایمیل شما را دریافت میکنند میتوانند آدرس تمامی کسانی که به آنها ایمیل داده اید را ببینند برای این کار بهتر است تمامی آدرسها را در بخش BCC بگذارید، این کار باعث میشود تا آدرس دوستان شما پنهان شده و هیچیک از دریافت کنندگان آدرس دیگران را نبینند.

همانگونه که بالاتر آمد، اگر پیام مهمی از دوستان به شما میرسد و میخواهید آنرا به دیگران بفرستید، حتما آدرسهای قبلی و همچنین آدرس ایمیل کسی که به شما پیام فرستاده است را پاک کنید تا مشخص نشود چه کسانی این ایمیل را دست به دست کرده اند.

در متن ایمیل خود از قرار دادن شماره تلفن، آدرس، اسم و مشخصات خود یا دوستان نزدیک خود یا هرگونه اطلاعاتی که به هویت شماها مربوط است پرهیز کنید تا درصورتی که ایمیل شما به سایرین فرستاده شد ردی از کسی در آن نماند.

توصیه میشود علاوه بر آدرسهای ایمیل خود یک آدرس ایمیل بیهوده هم داشته باشید که بیشتر به شخصیت واقعی شما نزدیک باشد. چنانچه در راهپیمایی یا جایی دستگیر شدید و ماموران رژیم آدرس ایمیل شما و رمز عبور آنرا خواستند شما میتوانید آن ایمیل بیهوده را به آنها بدهید.

۱۳۸۸/۱۲/۲۵

فیلتر شکنهای امروز

همین الآن در مرکز پخش فیلتر شکن عضو شوید تا جدیدترین فیلتر شکن ها به ایمیل شما ارسال شود। برای عضویت در این مرکز فقط کافی است یک ایمیل به آدرس زیر بفرستید:
............................................................................
https://mahzur.com/fa/
http://lix.in/-767afe
https://raieman.co.cc/
http://examtiny.info/
http://www.jetthrough.info/
http://www.headopen.info/
https://bidard.com/fa/
https://ak.dinner-reservations.com/pn/
http://lix.in/-716421
http://studyamount.info/
http://studyamount.info/
http://unblocker.me/
http://www.headin.info/
http://onlytwo.info/
http://www.plzhide.me/
https://dubnut.com/
https://cantstopfun.com/
http://pro2010.fileave.com/
https://simesiah.com/fa/
https://vy.bajoonline.com.ar/pn/
https://sohrab.co.cc/
http://bibblebabble1.info/
http://gmsn.info/
http://hra-mpf979521.hraicp.net/?time03:56:46
http://www.flyingcircuz.info/
http://www.headfree.info/
http://www.lightningblast.info/
http://myfight.info/
http://pro2010.fileave.com/
http://notrack.org/
http://examtart.info/
https://mofreetime.com/
http://hideipproxy.com/
http://www.examstress.info/
http://uttersite.info/
http://darksurf.info/
http://invisible5.info/
http://lix.in/-711665
https://4shanbe.co.cc/
https://simezard.com/fa/
https://simesefid.com/fa/
http://velocious.info/
http://hra-b7010284.hraicp.net/?time07:13:21
http://www.examstress.info/
http://www.prxgo.com/
http://uttersite.info/
http://examhell.info/
http://chronizt.net/
http://chronizt.com/
http://chronizt.org/
http://pro2010.fileave.com/
http://hamstersurf.info/
http://unbloxitall3.info/
https://nedanet.co.cc/
http://www.studyamong.info/
http://uttersite.info/

یک مرورگر برای عبور از فیلتر - برنامه usejump


جدیدا یک برنامه مرورگر به نام usejump ارائه شده که می تواند سانسور را دور زده و سایتهای سانسور شده را نمایش دهد. هنوز از عملکرد آن در ایران اطلاعی در دست نیست. آن را دانلود و نصب کنید و نتیجه عملکرد آن را در قسمت نظرات درج کنید.
طریقه استفاده از آن همانند اکسپلورر یا فایر فاکس است. آدرس مورد نظر را در قسمت نوار آدرس تایپ و اینتر را بزنید.
برای دانلود اینجا را کلیک کنید

ایران،سومین زندان بزرگ کاربران اینترنتی

خبرگزاری هرانا - سازمان گزارشگران بدون مرز اعلام کرده است که حکومتهای مستبد سانسور اینترنتی را تشدید کرده انددر این گزارش که روز جمعه منتشر شد آمده است "دشمنان اینترنت" همچون ایران، چین، ترکمنستان و ویتنام تلاش های فزاینده ای برای سانسور اینترنتی و مقابله با ارتباطات مجازی دگراندیشان کرده اند.اما کشورهای دیگری نظیر ترکیه و روسیه که محدودیتهایی برای سایت های اینترنتی برخی گروه ها ایجاد کرده اند به فهرست کشورهای "تحت نظارت" اضافه شده اند.امارات متحده عربی، روسیه سفید و تایلند امسال هم در فهرست کشورهای "تحت نظارت" قرار گرفته اند. اما سازمان گزارشگران بدون مرز هشدار داده در صورتیکه این کشورها اقدامات بیشتری برای کاهش سانسور اینترنتی انجام ندهند ممکن است به فهرست "دشمنان اینترنت" اضافه شوند.سایر حکومتهایی که در فهرست "دشمنان اینترنت" در سال 2010 قرار گرفته اند عبارتند از: عربستان سعودی، برمه، کره شمالی، کوبا، مصر، سوریه، تونس و ازبکستان.بر اساس این گزارش برمه، کوبا، کره شمالی و ترکمنستان با هر گونه دسترسی شهروندان به اینترنت مخالفند.گزارش سازمان گزارشگران بدون مرز همزمان با روز جهانی مبارزه با سانسور اینترنتی منتشر می شود.به گفته این سازمان ایران پس از چین و ویتنام سومین زندان بزرگ کاربران اینترنتی است.گزارشگران بدون مرز تعداد وبلاگنویسان و کاربران اینترنتی را که بدلیل فعالیت های خود در دنیای مجازی به زندان افتاده اند حدود 120 نفر ذکر کرده است.بسیاری از کشورها و سازمان های جهانی دسترسی به اینترنت را جزء حقوق اساسی شهروندان تعریف کرده اند.برخی کشورها از جمله سوئد و بریتانیا بدنبال گسترش خطوط اینترنت برای کلیه شهروندان خود طی چند سال آینده هستند.

۱۳۸۸/۱۲/۲۱

شرکت های حامی سانسور و فیلترینگ در جمهوری اسلامی ایران

ایران پروکسی: گسترش روز افزون سانسور در ایران امری هست که حاکمیت جمهوری اسلامی ایران بدنبال آن بوده تا بواسطه آن مانع از اطلاع رسانی آزاد ، گردش آزاد اطلاعات و در نهایت آزادی بیان شود .
سانسور در جامعه کنونی ، بسیاری از مباحث از جمله صنعت صدا و سیما ، نشریات ، آموزش ، موسیقی و اینترنت را در بر گرفته است که در این میان وجود شرکت های خصوصی و داخلی بی تاثیر نمی باشد .
این شرکت ها و اشخاص که صرفا بدلیل منغعت های واصله از این امر دست به چنین کاری می زنند یکی از قربانی کنندگان حقوق بشر و نقض کنندگان آزادی بیان می باشند .
لذا معرفی و افشا ساختن این عوامل نوعی مقابله با سانسور حاکم می باشد در این جهت مشخصات چند شرکت بزرگ که در امر سانسور و فیلترینگ اینترنت در پایتخت و شهرستان ها فعالیت می کنند را اعلام می کنیم .
هم میهنان عزیز با تحریم و نگرفتن سرویس از این شرکت ها در جهت اعتراض به وضعیت موجود می توانید ضررهای بزرگی به نقض کنندگان حقوق بشر وارد سازید .
شرکت امن افزار گستر شریف که از سال ۱۳۸۷ فعالیت خود را آغاز کرده است بعنوان یکی از اولین حامیان سانسور و فیلترینگ اینترنت در ایرانی می باشد .
این شرکت نرم افزار و سخت افزار های سپر ، سرند ، الک ، اسکورت فیلتر و پایگاه ادرسهای اینترنتی را در راستای عملی کردن فیلترینگ در ایران تولید و در اختیار مراجع مربوطه قرار داده اند .
شرکت داده پردازان دوران بعنوان یکی از اصلی ترین تولید کنندگان نرم افزار ها و سخت افزار های فیلترینگ در ایران بوده که این نرم افزار ها و سخت افزار ها در اختیار شرکت های زیر مجموعه برای اعمال سانسور و فیلترینگ قرار می گیرد .
نرم افزار ویژه سرویس دهندگان اینترنت ( ریل فیلتر ) و سیستم سخت افزاری و نرم افزاری فیلترینگ منطبق با مشخصات اعلام شده از طرف قوه قضائیه و شرکت فناوری اطلاعات (دیتا) از جمله محصولات این شرکت برای اعمال سانسور و فیلترینگ در اینترنت ایران می باشد
شرکت پارس آنلاین از بزرگترین شرکت های سرویس دهنده اینترنت در ایران و یکی از مجریان فیلترینگ اینترنت در پایتخت و شهرستانها می باشد این شرکت با ترفندی پیام فیلتر بودن سایت مورد نظر را برای کاربران نشان نمی دهد و کاربران فکر می کنند سایت مورد نظر مشکل فنی داشته و باز نمی شود .
گروه شرکت های داتک از بزرگترین سرویس دهنده های اینترنت پایتخت و از سخت گیر ترین مجریان فیلترینگ می باشد .