۱۴۰۱/۱۰/۱۴

کارکرد گزینه Internet Kill Switch

گزینه Kill Switch در وی پی ان قابلیتی است که در هنگام قطع اتصال وی پی ان وارد عمل شده و بصورت خودکار اتصال دستگاه کاربر به اینترنت را قطع می کند و با اینکار به کاربر اطلاع/هشدار می دهد که اتصال وی پی ان قطع شده است.

فرض کنید می خواهید یک فعالیت یا کار مهمی در اینترنت انجام دهید. طوری که نمی خواهید آی پی و لوکیشن واقعیتان برای سایتی که به آن مراجعه کرده اید نمایش داده شود. یا در کشورهای دیکتاتوری مانند ایران قصد فعالیت سیاسی دارید و مجبورید از وی پی ان هایی استفاده کنید که ترافیک شما را رمزگذاری می کنند. یا در هنگام انجام کارهای مهم اداری یا بانکی نگران هکرها هستید و به این دلیل از یک وی پی ان کمک می گیرید. در همه این موارد، قطع وی پی ان حتی برای چند لحظه می تواند مشکلات یا نگرانی هایی را برای شما ایجاد کند. 

قابلیت Kill Switch برای چنین مواقعی و برای بالا بردن ضریب امنیت کاربر می باشد. اگر در هنگام استفاده از وی پی ان اتصال آن با سرور ( به هر دلیلی) قطع شود، قابلیت Kill Switch وارد عمل شده و اتصال دستگاه کاربر به اینترنت را قطع می کند تا کاربر متوجه قطع اتصال وی پی ان شود و برای اتصال مجدد اقدام کند.

نکته: قابلیت Kill Switch در همه وی پی ان ها وجود ندارد و معمولا بصورت پیشفرض غیرفعال هستند و کاربر در صورت نیاز باید آن را قبل از اتصال به سرور فعال کند.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر