۱۴۰۱/۱۰/۱۱

کارکرد گزینه Split Tunneling و Exclude Applications در وی پی ان چیست

هنگام فعال سازی یک وی پی ان، ترافیک کل گوشی از سرور آن وی پی ان عبور می کند. برای مثال اگر موقع فعال بودن وی پی ان، اپلیکیشنهای تلگرام یا یوتیوب یا اپلیکیشن بانک را باز کنید همه ترافیک آنها از سرور وی پی ان عبور می کند. 

اما گاهی در هنگام استفاده از وی پی ان نیاز دارید ترافیک بعضی از اپلیکیشنهای روی گوشی از سرور وی پی ان عبور نکند تا بتوانید با آی پی خودتان به سرور آن اپ متصل بشید. مانند اپلیکیشن بانک یا اپهایی که مخصوص ارائه خدمات داخل ایران است. در اینصورت اگر نمی خواهید اتصال وی پی ان را قطع کنید و آن وی پی ان دارای گزینه split tunneling است پس می توانید از آن بهره ببرید. کافی است در این بخش اپهایی که می خواهید به سرور وی پی ان متصل شوند را تیک بزنید. و بهتر است بعد از انتخاب اپها، یکبار وی پی ان را ریست کنید تا تغییرات اعمال شود. انتخاب اپها و ریست را قبل از فعال سازی وی پی ان انجام دهید. با اینکار فقط ترافیک اپهایی که انتخاب کردید از سرور وی پی ان عبور می کند.

 در بعضی از وی پی ان ها بجای گزینه بالا، گزینه exclude applications وجود دارد. کارکرد این گزینه هم مانند split tunneling برای تفکیک اپها برای اتصال به سرور وی پی ان می باشد با این تفاوت که در این گزینه می بایست اپهایی که نمی خواهید به سرور وی پی ان متصل شوند را انتخاب کنید.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر