۱۴۰۱/۰۹/۰۴

کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه - گزارش (بخش 2)

 

متن زیر مربوط به بخشی از نامه (گزارش) کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه به دادستانی کل کشور است. در مورد ناکامی یکی از سامانه های بکار گرفته شده برای اجرای فیلترینگ هوشمند.

سامانه دوم مربوط به روبات های هوشمند پالایشگر شبکه اینستاگرام می باشد که در اجرای مصوبه کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه به منظور پالایش محتوای علیه عفت و اخلاق عمومی راه اندازی گردیده است . براساس گزارش وزارت ارتباطات در شش ماهه موضوع این گزارش ، تعداد 246 میلیون آدرس تصاویر مجرمانه شبکه اینستاگرام توسط سامانه فیلترینگ هوشمند شناسایی شده است اما متأسفانه بدلیل استفاده آن شبکه از پروتکل های رمز نگاری ، هیچیک از مصادیق مجرمانه شناسایی شده توسط کارگروه و روبات های هوشمند آن در اینستاگرام فیلتر نشده اند و بدین لحاظ کماکان تعداد بیشماری از مصادیق غیراخلاقی  و سایر مصادیق محتوای مجرمانه در این شبکه در دسترس است.

همانطور که قبلاً اشاره شد بکارگیری این سامانه در حال حاضر هیچگونه تأثیری نداشته و هزینه هنگفتی که برای طراحی و راه اندازی سامانه مذکور انجام شده عملاً به هدر رفته است. لذا از همان ابتدا برخی از نهادهای عضو کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه معتقد بودند بجای صرف هزینه های میلیاردی برای پالایش شبکه آمریکایی اینستاگرام ، لازم است این هزینه برای تقویت شبکه های مشابه داخلی (نظیر سلام، لنزور، ویسگون و . . .) و جایگزین نمودن آن ها بجای شبکه های اجتماعی خارجی اختصاص یابد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر