۱۳۹۳/۰۶/۲۱

یک نکته امنیتی در مورد آی پی آدرس های سایت من و تو!

این مطلب قبلا هم در اینجا منتشر شده بود اما با توجه به اتفاقی که برای یکی از کاربرها افتاده است لازم است که مجدد یادآوری شود.
آزاد نت: مدتی هست که هر چند وقت یکبار آی پی آدرس هایی برای دسترسی بدون فیلتر به سایت من و تو از طرف این شبکه تلویزیونی منتشر می شود (نمونه http://54.203.248.142 ). توجه کنید که این آی پی آدرس ها پراکسی نیستند بلکه یک آدرس آیینه برای باز کردن سایت من و تو می باشند. پس در هنگام استفاده از این آی پی شما مستقیم و بدون پراکسی وارد سایت من و تو می شوید و در این هنگام تمام ترافیک شما در ارتباط با سایت من و تو از طریق آی اس پی های محلی یا نهادهای امنیتی قابل ردگیری می باشد. 


وقتی کاربر از طریق پراکسی امن وارد یک سایت می شود, عملکرد او در اینترنت در هنگام استفاده از پراکسی کاملن محفوظ و مخفی می ماند اما وقتی مستقیم وارد یک سایت می شود تمام عملکرد او در سایت مربوطه قابل رصد می باشد (رصد شدن از طریق نهادهای امنیتی یا مخابرات). تنها در سایتهایی که پروتکل SSL در آنها فعال باشد عملکرد کاربر در این گونه سایتها محفوظ می ماند و یک ارتباط امن و رمزگذاری شده بین کاربر و اون سایت برقرار می گردد. این آی پی آدرس ها در حال حاضر SSL نیستند اما امیدواریم که شبکه من و تو برای تامین امنیت کاربران در ایران به زودی این پروتکل را در آی پی های خود فعال کنند. اما توجه کنید حتی زمانی که SSL در سایتی فعال باشد و مستقیم و بدون پراکسی وارد آن سایت شوید, ورود شما به اون سایت قابل رصد کردن هست یعنی اگر کنترل شوید متوجه خواهند شد که شما وارد این سایت شدید اما عملکرد شما در داخل سایت محفوظ می ماند.
برای ورود امن و ناشناس به سایت من و تو از یک فیلترشکن بهره ببرید و در حین استفاده از فیلترشکن از آدرس زیر که پروتکل SSL در اون فعال شده برای ورود به سایت من و تو استفاده کنید:

https://manoto1.com
همچنین وب پراکسی های سایفون که همراه با این آی پی آدرس ها معرفی می شوند هم امن هستند. (نمونه www.567765.info )
 

استفاده از این آی پی ها که از طریق سایت من و تو منتشر می شود برای علاقه مندان به این شبکه حتما توصیه میشود زیرا بدون دردسر فیلترشکن میتوانید از این سایت استفاده کنید. اما به دلایلی که بالا گفته شد تا زمانی که پروتکل SSL در آنها فعال نشده است از گذاشتن کامنتهایی که می تواند از طریق نهادهای امنیتی ایران برایتان مشکل ایجاد شود در این سایت خودداری کنید.

۴ نظر:

  1. ممنون از این اطلاعات عالی دوست عزیز. و سایتت هم حرف نداره.

    پاسخحذف
  2. ایران پراکسی همیشه تک بوده. جاوید ایران پراکسی.

    پاسخحذف