۱۳۹۳/۰۳/۱۹

چند خبر کوتاه از وضعیت فیلتر شکن ها


آزاد نت: در چند روز اخیر به گفته بعضی از کاربران آندروید در ایران مرورگر پافین در بعضی از مناطق از کار افتاده است. به گفته این کاربران مرورگرهای اپرا و یو سی هم وضعیتی مشابه دارند که این وضعیت مشکلاتی را برای کاربران سیستم عامل آندروید ایجاد کرده است. این سه مرورگر برای عبور از فیلترینگ در سیستم عامل آندروید در ایران مورد استفاده قرار می گیرد.

مرورگر وب فریر
این مرورگر که تا دو نسخه قبلی بسیار عالی و بدون مشکل کار می کرد در دو نسخه آخر خودش مشکلاتی را به همراه  داشته است. عمده این مشکلات استفاده بیش از حد از CPU و نمایش تبلیغات است. همچنین در دو نسخه آخر فایلهای تروجان از طرف چند آنتی ویروس شناسایی شده است که در نسخه های قبل از آن وجود نداشت. برای مثال در نسخه 1.0.3.005 گزارشی که سایت ویروس توتال می دهد هیچ فایل ویروسی یا تروجان در آن دیده نمی شود. در نسخه 1.1.1.0 گزارشی که سایت ویروس توتال می دهد تعدادی تروجان تشخیص داده است و در نسخه آخر 1.1.1.1 در گزارش سایت ویروس توتال تعداد تروجان هایی که تشخیص داده به مراتب بیشتر از نسخه قبلی می باشد.
همچنین سایت تک نویس در مقاله ای به فایل WebProxy.exe پرداخته است که همزمان با وب فریر بر روی کامپیوتر نصب می شود و CPU را به شدت مشغول نگه می دارد.

گران گرز
منتشر کننده نرم افزار گران گرز در یک پیام صوتی گزارشی از روند تولید این نرم افزار مخصوص آندروید ارائه داده است که به خاطر بعضی مشکلات انتشار آن به تعویق افتاده است. گران گرز اعلام کرده است که در نسخه آندروید یک مرورگر هم در نظر گرفته است که کاربران همه نسخه های آندروید بتوانند از آن استفاده کنند.

۵ نظر:

  1. علت چیه خیلی تازگی قطعی داریم سرعتا افتضاح وفیلترشکناهم قطعن یاوصل باشن هم افت سرعت دارن.اینا باز دارن نقشه جدید پیاده میکنن شک نکنین

    پاسخحذف
  2. 2رود

    لطف بفرمایید نرم افزارهای فیلترشکن را آزمایش کنید و بفرمایید به ترتیب اولویت کدام و برای چه سیستم عاملی بهتر جواب می دهند ؟

    با آرزوی موفقیت

    پاسخحذف
  3. سلام ممنون از ساب دامین خوبتون
    نه تورو جان هر کی دوست دارین فیلتر شکنارو اولویت بندی بر حسب نوع کارکرد نکنید
    اینجا این حکومتیا بیکار نشستن فقط کافیه بفهمن از چه فیلترشکنی استفاده میکنی و پورتاشو میبندن بعضا خیلی وقتها شده با اینکه به سایت های داخلی هم اسیب میرسیده ترافیک های رمز گذاری هم مسدود شده

    از همه خواهش میکنن به هیچ وجه به هیچ وجه از dns های مخابرات و پیشفرض در روتور هاشون و سیستمشون استفاده نکنن اینجوری اطلاعات بیشتری میدید و سایت هایی که فیلتر نیست و یا نرم افزار هایی که سانسور نشده هم مسدود میشوند

    اموزش تغییر دی ان اس در روتور و کامپیوتر و اندروید هم فقط کافیه سرچ کنید و تصویریش هست

    یه دنیا ممنون از همه و همکاری هاشون برای بالا بردن امنیت خودتون و ما

    پاسخحذف
  4. فيلترشكن توروكسی:
    https://shahinproxy.blogspot.com

    پاسخحذف
  5. فیلتر شکن وب فرر خوب هست ولی نمیشود افزونه دانلود منیجر را روش نصب کرد چون با ان سازگار نمیشه.

    پاسخحذف