۱۳۹۲/۰۳/۱۳

گوگل: حملات فیشینگ علیه کاربران ایرانی افزایش یافته است


گوگل اعلام کرده که در سه هفته گذشته تلاش هایی برای ربودن رمز عبور ده ها هزار کاربر ایرانی خدمات پست الکترونیک جی میل صورت گرفته است.

به گفته اریک گروس، معاون مدیرعامل گوگل در امور مهندسی ایمنی، منشاء این حملات ایران است و به نظر می رسد با انتخابات ریاست جمهوری در این کشور ارتباط داشته باشد.

به گفته آقای گروس، حملات اخیر که از داخل ایران منشاء گرفته باعث افزایش قابل توجه حملات موسوم فیشینگ علیه حساب های کاربری در منطقه شده است.

آقای گروس در وبلاگ گوگل نوشت: "برای حدود سه هفته، ما تعدادی حملهٔ فیشینگ از طریق ایمیل را که هدفشان به خطر انداختن حساب های ده ها هزار کاربر ایرانی بود، تشخیص دادیم و مختل کردیم. "

بر این اساس، قربانیان این حملات ایمیلی دریافت می کنند که دربردارندهٔ یک لینک به صفحه ای است که وانمود می کند راهی برای حفظ و نگهداری حساب های کاربری ارائه می کند.

بنا بر اعلام گوگل "اگر کاربر بر روی لینک کلیک کند، یک صفحهٔ جعلی ورود به حساب کاربری گوگل را می بیند که نام کاربری و رمز عبورش را خواهد دزدید."

بنابر اعلام گوگل، این حملات به وسیله افرادی صورت گرفته که دو سال پیش نیز دست به اقدام مشابهی علیه کاربران ایرانی زدند.

گوگل اعلام کرده است که سیاست این شرکت اطلاع رسانی به کاربرانی است که هدف حملات سازمان دهی شده به وسیله دولت ها قرار می گیرند.

آقای گروس همچنین به کاربران گوگل، به خصوص در کشورهایی مانند ایران توصیه کرده است که برای ارتقا امنیت حساب های کاربری خود، نحوه ورود خود را به صورت دو مرحله ای تنظیم کنند.

او افزود: همچنین پیش از تایپ کردن گذرواژهٔ خود، همیشه اطمینان حاصل کنید که نشانی وب در نوار نشانی بالای صفحهٔ مرورگرتان با https://accounts.‎google.‎com‎ شروع شود. اگر نشانی صفحه وب با این متن یکی نیست، لطفاً گذرواژهٔ خود را وارد نکنید."


منبع:
بی بی سی
http://www.bbc.co.uk/persian/iran/2013/06/130612_u02_google_iran_phishing.shtml

۱۱ نظر:

  1. دیشب به منم حمله شد خدا رو شکر بخیر گذشت فقط درایو سی فرمت شده بود.فکر کنم تروجان اسب سوار باعثش بود.کسی اطلاعاتی داره درباره اسب سوار؟

    پاسخحذف
  2. بیشتر حملات از طریق fake page بوده گویا, که تبلیغاتی دروغین از طرف گوگل به کاربرها نشون داده میشه که از اونها gmail و رمز عبورشون رو میخواسته تا کاربر با دست خودش پسورد رو به اونها بده چون فکر میکنه که داره وارد gmail خودش میشه

    پاسخحذف
  3. دوستان در اين صفحه بريد و حتما رأي بديد
    http://we-choose.org/fa/
    به دوستان خود هم اطلاع بديد

    پاسخحذف
  4. سلام علیکم
    *********************
    خدا به زمین گرم بزندشون.خاک بر سرهای ساندیسخور مزخرف مسخره ی دیکتاتور کم عقل کوته فکر مزاحم خشکه مذهبی بی غیرت ... (حروم زاده ها)
    *********************

    پاسخحذف
  5. من تا دیروز 4شنبه انتخابات رو تحریم کرده بودم -5شنبه دو به شک بودم که به روحانی رای بدم یانه -که با کمتر شدن سرعت اینترن توی 5شنبه دیگه رای نمیدم و می رم توی جمع تحریمی ها

    پاسخحذف
  6. سلام فعلا خوب کار میکنه دستتون دردنکنه/میخواستم سایتhttp://blacklistalert.org معرفی کنم وقتی وارد سایت میشییدipخودتونو بهتون میده بعد گزینهcheck رو میزنید و براتون مشخص میکنه که ایا ipشما تحت کنترل هست یانه اگر به رنگ سبز در اومدهیچ مشکلی نیست و اگر به رنگ قرمز در اومد یعنی ایمیل شما تحت کنترل هست باید مواظب باشید

    پاسخحذف
  7. عزيزاني كه به وب سايت ها و يا ايميل ها و يا كامبيوتر هاي شخصي نفوذ مي كنيد و يا spamer هایی که بن میشید و عین خیالتون نیست آيا تا به حال به فكر اين افتاده ايد كه آيا تا حالا از شما شكايتي شده و آيا ip شما تحت تعقيب هستش ؟
    امروز قصد دارم سايتي رو معرفي كنم كه بوسيله اون بتونين بفهمين آيا ip شما در Ip Black List Alert وجود دارد يا خير؟

    البته این به اون معنا نیست که شما 100٪ مجرم هستین ولی شما هم ثابت نکردید که بی گناهین ...
    پس بهتره ip تون رو چک کنید و مطمئن بشید که از ip شما شکایتی نشده باشه

    قدم اول :
    بايد ip خودتون رو بدونين و راههاي زيادي وجود داره . سريع ترين و بهترين راه سايتها هستش
    به يكي از اين سايتا برين


    http://www.mon-ip.com
    http://www.ip-adress.com

    IP
    خودتون رو كبي كنيد و بعد وارد سايت زير بشين

    http://www.spamhaus.org/lookup.lasso

    وقتي وارد شدين ي مستطيلي ميبينين كه قبلش نوشته Enter an IP Address و در اون مستطيل ip تون رو past كنيد بعد روي look up كليك كنيد
    اين سايت ip شما رو درون ليست هاي سياه جستجو مي كنه
    وقتي search تموم شد نتايج را نشان خواهد داد
    اكر رنك سبز بود
    يعني شما در اين ليست هيج مشكلي ندارين
    اما ممكن ip شما در ليست هاي ديكري باشد اگر بود كه با رنك قرمز نشون ميده ویعنی این که شما تحت کنترل هستید

    پاسخحذف
  8. ممنون ازکمک دوستانو اطلاعات خوشون .

    و
    خاک توسر دولت پرستان فاشیست

    پاسخحذف
  9. وای چه آموزش خوبی !
    خوب شد که به هکرها و اسپمرها یاد دادی چطور آی ـ پی شونو چک کنند ... والا تا صد سال هم همچین چیزی رو نمیدونستند ...

    پاسخحذف
  10. واسه من که قرمز نشون میده
    یعنی توی لیست هستم؟
    لطفا جواب بدبد

    پاسخحذف
  11. خدای من این کی بود که این همه کمک کرد به برادران هکر!! واقعا اگه اینو نمی گفت تا بحال دولت انگلیس هزاران هکر ایرانی رو دستگیر کرده بود. ممنون

    پاسخحذف