۱۳۹۰/۰۶/۰۹

حمله به جی میل؛ هشدار گوگل به کاربران در ایران

روز دو شنبه شرکت گوگل در وبلاگ امنیتی خود گزارش داد که گروهی از هکرها قصد جعل کردن گواهینامه امنیتی جی میل و دسترسی به محتوای ایمیل هایی که از طریق جی میل ارسال می شود را دارند. محدوده این اتفاق , ایران اعلام شده است. این کار با گواهینامه امنیتی یک شرکت هلندی به نام دیگینتور انجام شده و هکرها تلاش کرده اند محتوای ای میل استفاده کنندگان از جی میل را به دست آورند. بنابر گزارش شرکت گوگل , تمرکز هکرها برای ورود به جیمیل کاربران از طریق مرورگر فایرفاکس و کروم بوده است. شرکت گوگل اعلام کرده است که تعداد زیادی از کاربران جیمیل در ایران در هنگام ورود به ایمیل خود یک پیام اخطار دریافت کردند که نشان دهنده این است که کاربر هنگام ورود به جی میل خود , محتوای ایمیل او توسط شخص یا اشخاص دیگری نیز رویت می شود.

شرکت گوگل از همه دارندگان جی میل در ایران درخواست کرده است که اگر هنگام ورود به جی میل خود با یک پیام امنیتی مواجه شدند هرگز وارد ایمیل خود نشوند, و سریع مرورگر خود را آپدیت کنند.

به گزارش گوگل این مشکل در مرورگر کروم کمتر پیش آمده و این مرورگر توانسته است جلوی این گواهینامه های جعلی را بگیرد. این شرکت سریعا در حال رفع این مشکل در فایرفاکس و کروم است. شرکت مایکروسافت هم در حال بررسی سیستم امنیتی خود در برابر این حمله است.

شرکت گوگل از همه کاربران در ایران خواسته است که هرچه زودتر مرورگر فایرفاکس و کروم خود را آپدیت کنند.

نسخه جدید فایرفاکس را از طریق لینک زیر نصب نمایید

http://www.mozilla.org/en-US/firefox/fx/

نسخه جدید کروم را از طریق لینک زیر نصب نمایید

http://www.google.com/chrome/index.html?hl=en

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر