۱۳۹۰/۰۲/۱۸

بودجهٔ دویست میلیاردی فیلترینگ پایگاه‌های اینترنتی در ایران

خبرگزاری هرانا - خبرها حاکی از اختصاص ۲۰۰ میلیارد ریال به مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور اعمال فیلترینگ است.

بر همین اساس به نظر می‌رسد مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که در اجرای پروژه شبکه ملی فرهنگ در سال گذشته ناکام مانده است، این بار قصد دارد تا به بهانه ساماندهی پایگاه‌های اینترنتی حرکت جدیدی را در مسدود‌سازیشان شروع نماید.

به گزارش آفتاب، مسئولان سایت‌های خبری تحلیلی چندی پیش در دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به برخوردهای سلبی و تهدید‌آمیز مسئولان مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال با پایگاه‌های اینترنتی اعتراض کرده بودند که در همین راستا مسئولیت ساماندهی کلیه پایگاه‌های اینترنتی به معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی این وزارتخانه واگذار شد اما به نظر می‌رسد مسئولان مرکز قصد دارند همچنان به ادبیات تهدید‌آمیز خود در برابر پایگاه‌های خبری ادامه دهند.

گفتنی است رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرده که روزانه ۳ هزار تخلف در فضای مجازی کشور ثبت می‌شود و در صورت عدم رعایت این سایت‌ها فیلتر خواهند شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر