۱۳۸۹/۱۱/۱۰

فیلترینگ هماهنگ سایت‌ها در ادارات ایران

دیگربان: مقام‌های جمهوری اسلامی دسترسی کارمندان دولت به اینترنت و سایت‌هایی که «مخرب» تشخیص می‌دهند را محدود می‌کنند.

بهروز مینایی معاون شورایعالی اطلاع رسانی امروز دوشنبه (۱۱ بهمن) با اعلام این خبر به خبرگزاری مهر گفت که نرم‌افزار «فیلترینگ اداری» تا هشت ماه آینده ارائه خواهد شد.

وی اعلام کرد: «با استفاده از نرم‌افزار فیلترینگ اداری، اینترنت مدیریت شده در اختیار کارکنان ادارات و سازمان‌ها قرار می‌گیرد و در دسترسی به برخی سایت‌های اینترنتی مخرب محدودیت ایجاد خواهد می‌شود.»

آقای مینایی افزوده است: «تهیه نرم‌افزار فیلترینگ اداری برای سازمان‌ها، ادارات دولتی و غیر دولتی در ادامه پروژه فیلترینگ خانگی تعریف شده است.»

نرم‌افزار فیلترینگ خانگی متفاوت از فیلترینگی است که کمیته تعیین مصادیق فیلترینگ اجرا می‌کند.

فیلترینگ جامع سایت‌های اینترنتی براساس کلمات کلیدی دیتا بیس سایت‌های ممنوع صورت می‌گیرد، اما نرم‌افزار فیلترینگ خانگی اختیاری بوده و مسیر استفاده از اینترنت را در اختیار خانواده‌ها قرار می‌دهد.

به نظر می‌رسد با فعال شدن نرم‌افزار فیلترینگ اداری، دسترسی کارمندان دولت به بسیاری از سایت‌های اینترنتی نیز محدود شود.

مقام‌های جمهوری اسلامی در شرایطی برای سازمان‌ها و نهاد‌های دولتی محدودیت‌های اینترنتی را افزایش می‌دهند که در حال حاضر بسیاری از این نهاد‌ها و سازمان‌ها به خاطر فیلترینگ گسترده امکان دسترسی به بسیاری از سایت‌ها را ندارند.

پیش‌تر یک وبلاگ‌نویس محافظه‌کار نوشته بود برخی مسئولان جمهوری اسلامی نیز برای دور زدن فیلترینگ از فیلترشکن استفاده می‌کنند که این امر می‌تواند منجر به سرقت اطلاعات محرمانه آن‌ها شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر