۱۳۸۹/۰۱/۲۸

معرفی نرم افزار فيلترشکن پرواز


نرم افزار فری گيت خصوصا برای گذشتن از فيلترينگ ايران درست شده است. اين نرم افزار، با دور زدن محدوديت های اعمال شده از جانب اداره مخابرات جمهوری اسلامی و بی خاصيت کردن فيلترينگ ايران، به کاربران ايرانی امکان عبور از آن را می دهد.

نرم افزار فری گيت کاملا رايگان است و افراد و شرکتها حق خريد و فروش آن را ندارند. چون فايل اجرايی اين نرم افزار دارای خصوصياتی است که برخی شرکت های ايميل دهنده (نظير جی ميل و ياهو) اجازه ارسال و دريافت آن را نمی دهند، وبسايت شبکه خبری فارسی صدای امريکا پياده کردن اين نرم افزار را امکان پذير ساخته است.

اين لينک در مرورگر اينترنت اکسپلورر بطور خودکار برنامه فری گيت را بر روی کامپيوتر نصب می کند. اگر از مرورگر های ديگر چون فاير فاکس استفاده کنيد، صرفا به شما امکان پياده کردن (ذخيره) کردن فايل اجرايی را می دهد، که بايد روی ان دوبار کليک شود تا بتوان برنامه را نصب کرد.

فری گيت دو حالت (Mode) اجرا دارد: حالت پراکسی و حالت کلاسيک. در حالت پراکسی، نرم افزار بطور خودکار قسمت پراکسی در مرورگر اکسپلورر را تنظيم می کند.

در چنين حالتی، شما مستقيمأ هر آدرس اينترنتی URL را که بخواهيد در قسمت آدرس مرورگر اينترنت وارد می کنيد و مرورگر شما بطور خودکار و امن آن وبسايت را برايتان باز می کند.

استفاده کنندگان مرورگرهای غير از اکسپلورر، مانند فايرفاکس، بايد خودشان پراکسی مرورگرشان را به يکی از تونل هايی که به آن اشاره خواهيم کرد تنظيم کنند.

در حالت کلاسيک، احتياجی نيست که قسمت پراکسی مرورگر را تنظيم کنيد و می توانيد مستقيما به وبسايت ديناوب برويد. سپس، می توانيد از داخل وبسايت ديناوب بطور امن به هر وب سايت برون مرزی دسترسی يابيد. تنها اشکال اين راه آن است که در حالت کلاسيک، ممکن است طرح بندی و شکل بعضی از وبسايت ها بطور صحيح نمايان نشود.

اگر حالت خاصی را مشخص نکنيد، برنامه فری گيت به طور اتوماتيک در حالت پراکسی اجرا خواهد شد. همانطور که در بند اول آمد، اين حالت بطور خودکار مرورگر اينترنت اکسپلورر را راه می اندازد، پراکسی اکسپلورر را تنظيم می کند، و وبسايت ديناوب را باز می کند.

تونل نام مستعار تکنولوژی ایست که شما را قادر می سازد از فيلترينگ وزارت مخابرات بگذريد. برنامه فری گيت دو تونل امن دارد به نام های F2 و F3. چنانچه از تونل F3 استفاده شود، قسمت پراکسی مرورگر اکسپلورر با مشخصات 127.0.0.1:8580 تنظيم می شود. اگر از تونل F2 استفاده شود، قسمت پراکسی مرورگر اکسپلورر با مشخصات 127.0.0.1:8567 تنظيم می شود. برنامه فری گيت به طور خودکار تونل F3 را انتخاب می کند. يک مزيت تونل F3 آن است که اجازه استفاده از پيامک ( (IMو کليپ های صوتی و تصويری بصورت زنده را می دهد.

اگر بلوک اينترنت به قدری شديد شود که هيچ سرور ديناوبی در دو تونل مودهای ذکر شده يافت نشود، لطفأ «نسخه اضطراری» را در قسمت «تونل» بررسی کنيد، سپس فری گيت را دوباره آغاز کنيد.

از آنجا که نرم افزار فری گيت قادر است از بلوک اينترنت ايران در حاليکه هويت استفاده کننده را پنهان می کند بگذرد، ممکن است بعضی نرم افزارهای ضد ويروس و يا فاير وال ها آنرا ويروس يا تروژن تلقی کنند. لطفأ اطمينان داشته باشيد که فری گيت کاملأ امن است، همينطور هر اطلاعاتی که از ديناوب بگذرد.

در مواردی نادر، ممکن است فری گيت هنگام خروج در مود پراکسی دچار مشکل شود. اگر اينطور شود، تنظيم پراکسی اکسپلورر به 127.0.0.1:8580 باقی ميماند، حتی بعد از بسته شدن فری گيت، شما قادر نخواهيد بود که به اينترنت دسترسی پيدا کنيد. برای رفع اين مشکل، فری گيت را دوباره باز کنيد و بطور معمول ببنديد. همچنين، می توانيد تنظيم پراکسی اکسپلورر را از اثر بياندازيد.
برگرفته از بخش فارسی
سایت صدای آمریکا
برای دانلود برنامه فیلترشکن پرواز اینجا را کلیک کنید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر