۱۳۸۸/۰۳/۲۸

نحوه استفاده از Freegate

Freegate یک ابزار پراکسی برای سیتم عامل Windows است که در ابتدا برای دور زدن سانسور اینترنت در چین و ایران، و توسط شرکت DIT-INC طراحی گردید.

نرم افزار Freegate را می توان بصورت رایگان از آدرس های زیر بارگزاری نمود:

http://us.dongtaiwang.com/home_en.php

یا در آدرس http://www.download.com در کادر جستجو عبارت "Freegate" را وارد کرده و آنرا جستجو کنید. نام فایل اجرایی Freegate مکررا و بصورت تصادفی تغییر داده می شود تا از گزند فیلترهای اینترنت در امان بماند. این نام ممکن است گاها بصورت مجموعه ای از حروف و ارقام جلوه کند (مثلا fg677pa6.exe).

پس از بارگزاری فایل مورد نظر، دوبار بر روی آن کلیک کنید نا برنامه به اجرا درآید.


با اجرای Freegate پنجره اصلی آن (مشابه تصویر فوق) را مشاهده خواهید کرد، و چنانچه از مرورگر Internet Explorer استفاده می کنید، صفحه http://127.0.0.1:8580/loc/phome.php?v=6.77&l=409 به نمایش در خواهد آمد، که در واقع تاییدیه ای است دال بر اینکه Freegate بصورت صحیح مورد استفاده قرار می گیرد و ارتباط آن از طریق گذرگاه رمزگزاری شده SSL برقرار است. URL مزبور در واقع آدرس IP رایانه شخصی شماست و تنها زمانی کار می کند که از Freegate استفاده می کنید.

در صورتیکه همه چیز به خوبی پیش رفته باشد، می توانید مطابق معمول و با کمک مرورگر IE که از قبل به اجراء درآمده به جستجو در اینترنت پرداخته و سانسورهای اعمال شده را دور بزنید.


در صفحه اصلی Freegate و در برگه "Settings" می توان زبان رابط کاربر را از میان زبانهای مختلفی چون: انگلیسی، چینی سنتی، چینی ساده شده، فارسی، و اسپانیایی انتخاب نمود. در برگه "Status" وضعیت ترافیک آپلود/دانلود خود در شبکه Freegate را می توان ردیابی کرد. در برگه "Server" به شما اجازه داده می شود تا از میان سرورهای متعدد، سروری را انتخاب کنید که ارتباط با آن از اتصال فعلی شما سریعتر استد.

چنانچه مایل باشید از برنامه کاربردی دیگری (مانند مرورگر Firefox یا پیام رسان آنی Pidgin) همراه با Freegate استفاده کنید، می بایستی آنها را پیکربندی نموده و Freegate را به عنوان سرور پراکسی معرفی کنید. آدرس IP مربوطه عبارتست از: 127.0.0.1 و شماره درگاه آن 8580 است.
برگرفته از sesawe

۱ نظر:

  1. من ازاین نرم نرم افزار استفاده ی کنم اما مشکلش اینه که در فیسبوک نمیشه باهاش عکس گذاشت

    پاسخحذف