۱۳۹۵/۰۶/۲۷

روش نصب افزونه IDM بر روی مرورگر کروم و اپرا برای دانلود ویدئو

قابل استفاده در ویندوز
نرم افزار اینترنت دانلود منیجر (IDM) که برای دانلود فایل و ویدئو استفاده می شود امکان نصب یک افزونه بر روی مرورگر کروم در اختیار کاربر قرار می دهد که با استفاده از آن می توان راحت تر ویدئوهای سایت یوتیوب را دانلود کرد.
بعد از نصب این افزونه بالای ویدئوهای یوتیوب نواری ظاهر می شود که از طریق آن می توان لینک ویدئو را برای دانلود به نرم افزار IDM منتقل کرد و دیگر نیاز به کپی کردن لینک ویدئو و قرار دادن آن در برنامه IDM نیست.

قبل از نصب این افزونه ابتدا باید نرم افزار IDM را روی ویندوز نصب کنید. بعد از نصب، برنامه را باز کنید و به قسمت Options بروید و طبق شکل زیر کنترل کنید که گزینه های مشخص شده تیک خورده باشد. (برای بزرگنمایی روی عکس کلیک کنید)


سپس به مسیر نصب این نرم افزار بروید و پوشه Internet Download Manager را باز کنید. برای یافتن این پوشه به درایو C بروید و آنجا Program Files (x86) را باز کنید و سپس آنجا پوشه Internet Download Manager را باز کنید:
C:\Program Files (x86)\Internet Download Manager

داخل این پوشه فایلی به اسم IDMGCExt.crx را پیدا کنید. برای نصب افزونه باید این فایل را به قسمت extensions در مرورگر کروم بکشید و رها کنید.
برای اینکار مرورگر کروم را باز کنید و در نوار آدرس کروم این آدرس را بنویسید و اینتر را بزنید:
chrome://extensions

حالا باید مرورگر کروم را کوچکتر کنید تا بتوانید فایل مورد نظر را به داخل آن بکشید. برای اینکار بالای کروم سمت راست روی Restore down کلیک کنید



پوشه Internet Download Manager را هم به همین روش کوچکتر کنید تا بتوانید همزمان هر دو را ببینید.
اکنون فایل IDMGCExt.crx را که قبلا پیدا کردید را با ماوس بگیرید و به قسمت extensions مرورگر کروم بکشید و آنجا رها کنید. (برای بزرگنمایی روی عکس کلیک کنید)


و اجازه دهید تا افزونه نصب شود


بعد از نصب افزونه یک ویدئو در سایت یوتیوب باز کنید. اکنون می توانید یک نوار آبی رنگ در بالای آن ببیند

برای دانلود ویدئوی مورد نظر روی این نوار آبی کلیک کنید تا فایل برای دانلود به نرم افزار IDM ارسال شود.
از طریق همین روش می توانید این افزونه را بر روی مرورگر اپرا هم نصب کنید.  

لینک دانلود برنامه اینترنت دانلود منیجر به همراه کرک
https://mega.nz/#F!nlh3zTJA!w-MYtZO1Or9lH0hc7QRWSg


.........................
انجمن فیلترشکن در فیسبوک
https://www.fb.com/groups/proxy.mpf


کانال تلگرام فیلترشکن آزادنت
https://t.me/AzadNet


۱۲ نظر:

  1. الهی فدات شم با انصاف با معرفت با شرافت. نمونه نداری والا طلا. قدردان زحماتت هستم عزیز دل

    پاسخحذف
  2. واقعا دمت گرم ، داش کمکی چیزی از دست ما بر میاد بگو انجام بدیم
    من دیگه نمیدونم چجوری تشکر کنم به شخصه

    پاسخحذف
  3. مهندس هزار بار تشکر عجب روش کاربردی آموزش دادی خسته شده بودم از بس لینکها رو کپی پیست کردم. خسته نباشی و درود بر تو

    پاسخحذف
  4. سلام
    من دقیقا عین این کار رو کردم اما نشد که بشه . لطفا کمکم کنید

    پاسخحذف
  5. سلام خسته نباشید این فایل IDMGCExt.crx رو من پیدا نکردم درورژن 6.10 لطفآ راهنمایی بفرمایید

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سلام. یه یار از سایت اصلی دانلود کنید حتما این فایل رو داره

      حذف
  6. سلام
    توضیحات شما کاملا درسته و عملی.
    ولی در بعضی جاها این کار شدنی نیست و پیغام
    could not move extension directory to profile
    مشاهده می شود. در محیط شبکه من این مورد را دیده ام.

    پاسخحذف
  7. با سلام من با فری گیت به یوتیوب متصل میشم منتها نمیتونم با آی دی ام چیزی دانلود کنم
    در ضمن تو idm تو قسمت پروکسی هم copy from ie رو میزنم منتها موقع دانلود این میاد
    http://s9.picofile.com/file/8270862784/z.PNG
    چیکار کنم

    پاسخحذف